Jednou z najúčinnejších a v súčasnosti už veľmi dobre známych ciest, ako sa zviditeľniť v internetovom marketingu, je vsadiť na tzv optimalizáciu pre vyhľadávače, respektíve na seo (Search Engine Optimization). Je to v stručnosti súbor techník, ktoré majú za úlohu „vystreliť“ váš web na popredné miesta v organických výsledkoch vyhľadávačov, akým je napr. známy Google alebo Seznam.
Napríklad Google zoraďuje k hľadaným výrazom čo najviac relevantné výsledky, ktoré sú zoradené v poradí. A sú zoradené práve podľa relevancie a kvality svojho obsahu.
- Pod lepšie umiestnenie webu v týchto výsledkoch sa v skratke podpisujú vnútorné a vonkajšie faktory stránky.
K tým vnútorným spomeňme napríklad technický stav a štruktúru webu či obsah, ktorý je na ňom zverejnený. Naopak vonkajšie faktory sa najlepšie ovplyvňujú tvorením spätných odkazov a tzv linkbuildingom. A vonkajším faktorom sa musí venovať v podstate rovnaká pozornosť, ako tým vnútorným. Sú to totiž body, čo vedú k vášmu lepšiemu umiestneniu vo vyhľadávači.
Aké to so sebou prináša výhody?
Fakt, že vás taký Google umiestni na predné a dobre viditeľné pozície, so sebou určite prinesie blahodárne účinky pre vaše zviditeľnenie ako aj pre váš samotný web. Vzniká tým pravdepodobnosť, že vzrastie jeho návštevnosť a počet konverzií. Ak sa na základe hľadaných kľúčových slov záujemcom danej témy, služieb alebo produktov na predných miestach poskytne relevantný odkaz na váš web, je pravdepodobné, že ho navštívia a následne na ňom vykonajú požadované akcie.
Optimalizácia je špecifická rôznymi postupmi, ale nemalú úlohu v nej zohráva tvorba obsahu. Z hľadiska písania textov môže ísť o PR články, o tvorbu blogu, o texty so zameraním sa na efektívne kľúčové slová, alebo o reklamný copywritng. Vo všetkých týchto prípadoch sa zároveň zviditeľňuje váš podnikateľský brand a informácie o vašich produktoch alebo službách.