Tovar · June 15, 2020

Akú úlohu zohrávajú spätné odkazy v online marketingu a ako ich získať?

Pokiaľ ste už zoznámení so SEO a jeho významom, pravdepodobne viete, že to je obsiahly proces, ktorý môžeme stručne a vlastne aj doslovne preložiť ako optimalizácia pre vyhľadávače. Teda úkony, ktorých cieľom je dostať vás a vašu webovú stránku (alebo e-shop) do prvých pozícií vo výsledkoch hľadania, a to v najznámejších vyhľadávačoch, ako napr. Google.

Na čo sa ale takisto oplatí poukázať je fakt, že takúto optimalizáciu treba deliť na vnútornú a vonkajšiu. Odbornejšie rozdelenú na takú, čo pracuje s on-page faktormi a na druhej strane tú, čo ovplyvňuje off-page faktory. Pod vnútornú spadajú vo všeobecnosti technické a obsahové úpravy na vašom webe, pričom vonkajšie seo používa predovšetkým efektívny nástroj, akým sú spätné odkazy a tkzv linkbuilding.

linkbuildin

Prioritou linkbuildingu je vedieť, ako, kam a odkiaľ sa dajú získať spätné odkazy smerujúce na vašu stránku. Možno sa pýtate, prečo je tento úkon potrebnou súčasťou off-page seo. Kvalita a počet, ako aj to, kde budú tieto linky umiestnené, sa totiž podpisujú pod to, ako si na tom bude stáť váš web v internetovom vyhľadávači.

pracovníčky, počítač

Ako a odkiaľ ich teda môžeme získať?

Jednou z najobľúbenejších možností je tvorba PR článkov, a teda obsahu pre verejnosť, kedy sa do týchto textov dá praktickým spôsobom zakomponovať kľúčové slovo alebo výraz vo forme odkazu. Takýto článok je vhodné publikovať na responzívne, známe a tematicky blízke weby, takisto do zodpovedajúcej kategórie z hľadiska témy kľúčového výrazu.

V súčasnosti sú to aj sociálne siete ako napríklad Facebook, Instagram, Twitter, Youtube,… kde je potrebné podchytiť tú správnu cieľovú skupinu pre vaše služby a tej následne ponúknuť zaujímavý obsah s odkazmi práve na váš web.

Výmena linkov je ďalším pomerne známym spôsobom. Vyhľadajte nejaký tematicky podobný a navštevovaný web, s ktorým si môžete vzájomne vymieňať spätné odkazy.